שאלה: למי מיועדת התכנית?
תשובה: התכנית פונה לבני נוער וא.נשים מהמגוון האוטיסטי ו/או לקויות למידה מורכבות בתיפקוד גבוה. התוכנית מזמינה אליה משתתפים ומשתתפות אשר יוכלו להנות משיח קבוצתי, חיי חברה ותחושת שייכות לקהילה. התכנית פועלת בשיתוף משרד הרווחה ונדרשת הכרה באגפים הרלוונטים.
נוער צעיר (גילאים 12-15)
נוער (גילאים 15-19)
צעירים (גילאים 19-29)
בוגרים (גילאים 29+)

שאלה: מדוע כדאי להצטרף לקבוצה?
תשובה: הקבוצה מאפשרת למשתתפים ולמשתתפות מסגרת חברתית וקבוצת השתייכות. בקבוצה מתאפשרות התנסויות חדשות, התבוננות, חקירה ולמידה של עצמנו ובניית הזהות שלנו, תוך בניית תחושה של שייכות וביטחון למרחב הקבוצתי, החברתי והקהילתי.
בואו להיות ביחד!

שאלה: כל כמה זמן הקבוצה נפגשת?
תשובה: הקבוצה נפגשת מידי שבוע ביום קבוע לכל אורך השנה (למעט פגרה בת שבועיים באוגוסט). בנוסף, רכזת הקבוצה מעודדת ומקדמת את חבריה וחברותיה לקיים מפגשים אישיים או קבוצתיים גם מעבר לשעות הפעילות. לעתים מתקיימים בילויים מחוץ לכתלי המתנ"ס, כגון סרט, פיקניק, מפגש בבית קפה ועוד, וכן מפגשים עם קבוצות נוספות באיזור באותו טווח גילאים. לאורך השנה מתקיימים אירועים ארציים וטיול שנתי בהם נפגשים משתתפי ומשתתפות כל קבוצות 'רעים'.

שאלה: מדוע מפגשי הקבוצות מתקיימים במתנ"ס?
תשובה: המתנ"ס הוא מרחב קהילתי נורמטיבי אשר משמש את תושבי השכונה והאיזור בו הוא נמצא. למשתתפים ולמשתתפות במסגרת הקבוצה יש אפשרות להיות פעילים ושותפים לחיי הקהילה בה הם חיים על ידי השתלבות בקהילה המקומית שנפגשת אף היא במתנ"ס.

שאלה: מי מדריך את הקבוצות?
תשובה: רכזות הקבוצות מגיעות מתחומי הפסיכולוגיה, עבודה סוציאלית, חינוך וטיפול בהבעה ויצירה.
השאיפה כי כל רכזת תלווה את הקבוצה בהנחייתה לזמן ממושך ומשמעותי תוך קבלת הכשרה פרטנית וקבוצתית במסגרת התוכנית.

שאלה: האם נבדק השינוי שחל אצל המשתתפות ומשתתפים?
תשובה: במחקר הערכה שנערך לתכנית על ידי המוסד לביטוח לאומי (מאי, 2008) נמצא כי 80% מהמשתתפים רכשו לפחות שני חברים מתוך הקבוצה, ולמעלה מ-60% מצליחים ליצור קשרים חברתיים גם מחוצה לה. כמו כן נמצא במחקר, כי הקבוצה מזמנת למשתתפים אפשרות להיות פעילים ותורמים בסביבתם, ובכך מחזקת את חוסנה של החברה כולה.

שאלה: מהו תהליך ההצטרפות לקבוצה?
תשובה: על מנת להיכנס לקבוצה נדרשת הכרה במשרד הרווחה באגפים הרלוונטיים. תהליך ההצטרפות לקבוצה כולל שיחת היכרות אישית עם רכזת מדריך הקבוצה ובדיקה הדדית שמטרתה לבחון ולהעריך את מידת ההתאמה בין המשתתף/ות לקבוצה ולהיפך, עוד לפני תחילת הפעילות. לבירור הקבוצה הקרובה אליך (לחץ כאן ( ---- מוביל לעמוד פריסה ארצית